Curso Preparación ACP Autodesk Inventor

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Duración: 40 horas, aproximadamente unos dos meses de duración.

Fechas próxima edición: 21 marzo 2020

Instructor: Gabriel Castillo.

Modalidad: ONLINE

*Este curso contará con tres sesiones de tutorías en streaming que tendrán lugar los sábados en horario de de 15.00 a 16.00h hora de España de 11.00 a 12.00h hora de Perú.

Dentro del coste de este curso, podrás disfrutar de un examen de prueba, que simulará las condiciones de examen que encontrarás cuando realices el examen ACP (Autodesk Certified Professional) de Autodesk Inventor, esta simulación de examen se realiza con Gmetrix.

La certificación Autodesk Certified Professional (ACP) está diseñada para profesionales de la industria que poseen habilidades avanzadas y pueden resolver desafíos complejos en el flujo de trabajo y el diseño.

ACP es la credencial reconocida por la industria para los usuarios que han dominado las habilidades de software de Autodesk cubiertas en estos exámenes. Este tipo de experiencia generalmente proviene de haber trabajado con el software regularmente base por al menos 2 años, equivalente a aproximadamente 400 horas (mínimo) – 1200 horas (recomendado), de la experiencia del software Autodesk en el mundo real. La certificación a este nivel demuestra un conjunto integral de habilidades que brinda una oportunidad para que las personas se destaquen en un entorno profesional competitivo.

Pre requisitos:

Se espera que tenga una comprensión general de:

  • Navega por la interfaz de usuario.
  • Identificar áreas del navegador.
  • Transición a través de diversos entornos.
  • Conozca los tipos de archivos disponibles.
  • Mostrar una pieza o ensamblaje.
  • Crear Sketch básicos.
  • Extrude, hole, and revolve features.
  • Identificar varios planos y ejes.
  • Comprender dimensiones, parámetros y restricciones.
  • Crear y modificar características básicas colocadas.
  • Restringir completamente las piezas de ensamblaje.
  • Dibujar y modificar objetos.
  • Crear primitivas.
  • Crear patrones.
  • Características del Mirror.
  • Use las herramientas de Sweep y loft.
  • Identificar la distancia mínima entre partes y componentes

Contenido del Curso Preparación ACP Autodesk Inventor

1. Test inicial ACP en Autodesk Inventor
2. Configuration and Administration
3. Design Automation Techniques
4. Standard Part Modeling
5. Advanced Part Modeling
6. Assembly Modeling
7. Deliverables
8. Sheet Metal
9. Weldments
1. Test inicial ACP en Autodesk Inventor

– Aquí marcaremos referencia del nivel de conocimientos y habilidades que tienes antes de realizar esta capacitación.

2. Configuration and Administration
2.1 Configure project files
         2.1.a Describe characteristics of the library and workspace search paths
         2.1.b Define standards for templates, design data, content center
         2.1.c Define standards for materials and appearances
2.2 Configure document settings
         2.2.a Specify units for documents
         2.2.b Validate that part tolerance and precision is appropriate to units used
         2.2.c Change part tolerance (not parameter tolerance)
         2.2.d Define the bill of materials (BOM) state of components
2.3 Optimize application options
         2.3.a Optimize Undo File size, Display, and Hardware for the hardware and job requirements
         2.3.b Specify the Undo File folder
2.4 Create and modify styles in documents
         2.4.a Create styles
         2.4.b Access and modify existing styles
3. Design Automation Techniques
3.1 Simplify workflow by using iParts, iFeatures, iMates, and iAssemblies
         3.1.a Describe the prerequisites for creating iParts, iFeatures, iMates, and iAssemblies
         3.1.b Explain the workflow to create an iPart, iFeature, iMate, or iAssembly
         3.1.c Convert iFeatures to table-driven iFeatures
         3.1.d Assign keys, part numbers, member names, materials, and appearance
         3.1.e Manipulate the iPart, iFeature, or iAssembly table
         3.1.f Suppress features in an iPart
         3.1.g Exclude components in an iAssembly
         3.1.h Constrain components using iMates 2.1.i Combine multiple iMates into a group
3.2 Use Frame Generator to create and edit frames
         3.2.a Set up assemblies and reference models to support frame generation
         3.2.b Describe the purposes of the Insert, Lengthen, Miter, Notch, and Reuse tools
3.3 Describe the benefits  of using Design Accelerators to create bolted connections
4. Standard Part Modeling
4.1 Describe the characteristics of models that fulfill design intent
          4.1.a Use parameters 3.1.b Create functions on parameters
          4.1.c Create models by using equations and/or units
          4.1.d Recognize when geometric constraints are preferable to dimensional constraints
          4.1.e Use driven dimensions
          4.1.f Define the benefits of Feature Reorder
4.2 Demonstrate the effective use of feature patterns on parts in assemblies
         4.2.a Describe when to use patterns
         4.2.b Describe benefits and drawbacks of patterns
         4.2.c Describe the effects of using patterns
4.3 Identify advanced uses of work features
4.4 Identify scenarios in which to use Direct Edit
         4.4.a Manipulate imported step files
         4.4.b Rescale parts
         4.4.c Create editable parameter names
4.5 Create and modify complex sketches
         4.5.a Use shared sketches to create or modify additional features
         4.5.b Create 2D sketches using the Project Cut Edges tool
         4.5.c Relax constraints
4.6 Analyze the implications of adaptive parts
         4.6.a Explain how adaptive parts impact the performance of assemblies
         4.6.b Explain how to apply states of adaptivity to assembly components
         4.6.c Describe the process of using projected geometry to create adaptive or non-adaptive parts
5. Advanced Part Modeling
5.1 Create 3D sketches
         5.1.a Create 3D sketches from work features, sketches, surfaces
         5.1.b Use work geometry or work features to define 3D points
         5.1.c Create intersection curves, silhouette curves, or curves on faces
         5.1.d Constrain 3D sketches
         5.1.e Control vertices
5.2 Apply 3D features
         5.2.a Create a feature using Decal, Emboss, or Rib
         5.2.b Create a part derived from an existing part
5.3 Create and use multibody parts
         5.3.a Determine appropriate use of multibody parts
         5.3.b Understand benefits and drawbacks of multibody parts
         5.3.c Import objects as bodies from step files
         5.3.d Combine multi-body parts
         5.3.e Position multi-body parts
         5.3.f Make parts or components from bodies
5.4 Create and edit surfaces
         5.4.a Unwrap part faces
         5.4.b Edit surfaces by using the Patch, Repair, Sculpt, Stitch, and Trim tools
5.5 Develop free-form models
         5.5.a Use free-form modeling to create solids
         5.5.b Use free-form modeling to create organic shapes
         5.5.c Convert geometry to free-form models
5.6 Apply topology optimization principles
        5.6.a Explain how the Shape Generator can optimize design
        5.6.b Define loads, constraints, materials, boundaries, and keep outs
6. Assembly Modeling
6.1 Modify the Bill of Materials in the BOM Editor
         6.1.a Modify the BOM structure
         6.1.b Control item number assignment
6.2 Import, link, and export files or point clouds
         6.2.a Import, link, and translate files into Inventor
         6.2.b Export Inventor files
         6.2.c Import point clouds
         6.2.d Describe the point cloud import process
6.3 Describe and use Shrinkwrap
         6.3.a Describe the purpose of Shrinkwrap
         6.3.b Given a scenario, identify the correct Shrinkwrap style
6.4 Optimize component relationships in an assembly
6.5 Create and manage representations
         6.5.a Create and manage levels of detail (LODs), Design views, and positional representations
         6.5.b Filter parts list content by creating Design views
6.6 Restructure components and views in the browser
         6.6.a Demote components to create subassemblies
         6.6.b Promote components of subassemblies
         6.6.c Filter components within assembly folders
6.7 Understand the key workflows for large assembly management
         6.7.a Access and use selection filters
         6.7.b Utilize Express Mode to open large assemblies
         6.7.c Understand specific modeling techniques that affect performance
7. Deliverables
 7.1 Use breakout and overlay views, and Geometric Dimensioning and Tolerancing (GD&T) to create 2D documentation
          7.1.a Use Breakout view to communicate drawing detail
          7.1.b Use Overlay view
          7.1.c Annotate drawings to communicate GD&T
7.2 Generate files and views for collaboration and digital fabrication
         7.2.a Create, validate, and annotate 3D PDFs, A360, DWG files, and files for 3D printing
         7.2.b Share views of components and project files
8. Sheet Metal
 8.1 Use the Sheet Metal environment to create features
         8.1.a Unfold sheet metal features
         8.1.b Refold sheet metal features
         8.1.c Bend sheet metal features
         8.1.d Create Corner Fillets
         8.1.e Define bend order, bend direction, bend notes, area, sheet metal extents, and bend table in drawings
9. Weldments
   9.1 Create models and deliverables in the Weldment environment
         9.1.a Create models.
         9.1.b Create deliverables

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